Etichete

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


Azi, a avut loc, ca si in alte zile, intalnire a membrilor PATHOS, doar ca azi s-a intamplat ceva mai deosebit, am avut ocazia sa il vad pe Alex Gavan.Multi poate ca nu-l cunosc si n-as putea sa arunc cu pietre in ei, ca vai nu au auzit de el…pentru ca sincer nici eu nu as putea spune ca stiam mare lucru despre el inainte sa-l vad…imi amintisem ca anu’ trecut a fost la TV o campanie in care s-a prezentat incercarea lui reusita de a urca pe varful Makalu (8463 m) si se transmiteau detalii si filmulete live in legatura cu desfasurarea expeditiei…in rest…nu mai stiam multe.Dar, stiam ca este printre romanii „aia” care au reusit sa urce pe varfuri inalte si ne-au privit cateva minute „de sus”. Oricum, azi am avut ocazia sa il si vad…si mi s-a parut un tip ok.

Chiar emotionat ca avea sa vorbeasca in fata a vreo 120 de oameni, dar bucuros ca nu era nevoit sa o faca la microfon.A povestit cateva chestii interesante despre toata ideea expeditiilor pe munti inalti, in special cei peste 8000 m, de cat de serios este lucrul asta si ca oamenii chiar pot muri in timpul acestor expeditii…vorbea de alti alpinisti cu care a baut o cana de ceai, iar peste 10 zile a aflat ca au murit alunecand intr-o crevasa sau cazand in gol cateva mii de metri…a punctat bine ca doar daca te dedici fizic si psihic 1500% si planetele se aliniaza in momentul ala, chiar ai sanse sa urci un astfel de varf si sa te si intorci intreg acasa.Ce mi-a placut mai mult la el a fost ca, desi a trebuit sa se „prostitueze financiar” ca sa spun asa, adica a trebuit sa faca diverse „kestii” pentru sponsorii care l-au ajutat cu banii pentru expeditie, adica sa transmita live detalii despre desfasurarea expeditiei si alte balarii la care nu-ti sta mintea atunci cand iti ingheata curu’ la -25 de grade, a facut-o pentru ca visul sau era sa urce acolo sus. A urcat. Acum vrea sa urce alte varfuri, dar nu o sa mai faca rost de bani in acelasi mod. Eu ii urez succes celui care pentru 15-20 de minute cat a stat pe fiecare din varfurile acelea s-a uitat la noi „de sus”. Alex Gavan ( http://www.cloudclimbing.ro/ )